Köp- och allmänna villkor
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Pwo Specialisten i Sverige AB
Ranhammarsvägen 3, 168 67 Bromma
www.nubo.se
Organisationsnummer: 559388-6053
E-postadress: info@nubo.se
Integritetspolicy
Vår integritetspolicy är en viktig del av våra köpvillkor. Genom att klicka här kan du läsa den fullständiga versionen av vår integritetspolicy.
Köp
En beställning anses godkänd när Pwo Specialisten AB bekräftar beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Om det skulle finnas några felaktigheter förbehåller vi oss rätten att korrigera dem i efterhand.
Leveransförseningar
Om det uppstår en försening i leveransen kommer vi att meddela dig så snart som möjligt via e-post eller telefon. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att fullfölja kundens beställning på bästa möjliga sätt.
Frakt och retur
Vi skickar alla våra paket med transportföretag, och du kan hämta ut din beställning hos ditt närmaste ombud. Vid köp över 499 kr erbjuder vi fri frakt – en extra fördel när du handlar hos oss. Nubo.se erbjuder för närvarande endast frakt inom Sverige.
Om Pwospecialisten AB har skickat fel vara till dig eller om den vara du mottagit är skadad, står vi för fraktkostnaden. Kontakta vår kundservice innan du returnerar varan, så hjälper vi dig att rätta till felet. Vi skickar en returfraktsedel till din e-postadress, som du använder för att skicka tillbaka varan till oss.
Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan debiteras en returavgift på 29 kr, som dras från återbetalningsbeloppet. Vid återbetalning återbetalas endast priset på varan. Återbetalningen sker antingen till det angivna kontot eller som ett tillgodokvitto hos Pwo Specialisten AB.
Vill du veta mer om hur returer fungerar? Läs mer här.
Risker vid transport
Vi ansvarar för skadad vara från vårt lager till dig. Du ansvarar för risken vid retur av varan till oss.
Om din beställning skulle skadas under transporten, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi vissa uppgifter, såsom bilder på skadorna och ditt ordernummer. Du kan läsa mer om hur du går tillväga här.
Reklamation
Om du upptäcker något fel på din vara och vill göra en reklamation, är det viktigt att du alltid kontaktar vår kundservice. Skicka ett meddelande med ditt ordernummer och en beskrivning av felet, och vi kommer att hjälpa dig vidare med ärendet.
Garanti
Vår garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi försöka hjälpa dig med en lämplig lösning.
Observera att garantin inte täcker subjektiva faktorer som smak eller individuella resultat, eftersom dessa varierar från person till person. Vi rekommenderar att du läser på om de kosttillskott du vill köpa för att se om de möter dina behov. Användning av produkterna sker på egen risk.
Öppet köp och ångerrätt
Pwo Specialisten AB erbjuder 14 dagars öppet köp från den dag kunden mottagit sin beställning. För att utnyttja öppet köp måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad.
Alla returer eller åberopande av öppet köp måste meddelas inom 14 dagar från mottagandet av beställningen genom att kontakta vår kundservice. Efter denna period anses returen eller åberopandet ogiltigt.
Betalning
Vi erbjuder olika betalningsalternativ, inklusive kortbetalning, faktura, delbetalning och förskottsbetalning via Klarna, samt betalning via Swish.
Betalsätt
Vi implementerar Klarna Checkout som vår betallösning. Efter varje framgångsrik beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse. Den vanligaste orsaken till att en orderbekräftelse eller faktura inte mottas är om en felaktig e-postadress angetts vid beställningen eller om orderbekräftelsen automatiskt hamnar i skräpposten.
Faktura
Vi debiterar inte någon avgift om du väljer att betala med faktura inom 30 dagar. Fakturan kommer att skickas till din e-postadress och kan också betalas via Mitt Klarna.
Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med både Mastercard och Visa, och inga kortavgifter tillkommer. Betalningen dras från ditt konto inom 2 bankdagar.
Delbetalning
Du har möjlighet att dela upp betalningen på upp till 24 månader. Det tillkommer ingen startavgift eller månadsavgift, endast en ränta på 18,9%. Du kan se de aktuella villkoren för delbetalning och det månatliga beloppet på Klarnas hemsida.
Banköverföring
Betala via din internetbank.
Swish
När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Du godkänner köpet med Mobilt BankID.
Åldersgräns
För att göra postorderköp på nubo.se måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra köpet. Vi beklagar att vi för närvarande inte har ett system som kan filtrera bort köp från minderåriga, men om det uppstår problem gäller en 14-dagars öppet köp-policy.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation krävs det att besökare på en webbplats informeras om användningen av cookies av integritetsskäl. En cookie är en liten textfil som en webbplats begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien kan användas för att följa en användares surfande. Det är möjligt att ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information om detta finns på Post och telestyrelsens hemsida.
Fel i publicering
Vi förbehåller oss rätten att korrigera priser och texter på vår hemsida i efterhand vid prisfel och felaktigheter i texter. Det kan även förekomma prisjusteringar till följd av förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, fraktkostnader, lagerförändringar samt tekniska fel i webbshoppen.
Nyhetsbrev via SMS och e-post
Om du vill avsluta din prenumeration finns det en länk i nyhetsbreven där du kan avsluta prenumerationen. Om du behöver hjälp med att avsluta prenumerationen är du välkommen att kontakta vår kundservice. Dessutom godkänner du att ta emot e-post där vi ber om att du lämnar en recension efter ditt köp.
Outlöst paket
Vid outlöst paket förbehåller vi oss enligt 41§ Konsumentköplagen rätten att debitera kunden kostnader för returfrakt och expeditionskostnad. Om ditt paket inte hämtas ut i tid kommer du att debiteras en minimiavgift på 150 kr. Paketet kommer att ligga på uthämtningsstället i cirka 7 dagar innan det returneras till oss.
Obetald faktura
Vi använder Klarna faktura för att fakturera alla våra kunder. När du väljer att betala dina köp hos oss med faktura accepterar du Klarnas villkor. Vänligen kontakta Klarna om du har några frågor angående din faktura.
Falska beställningar
Vi loggar IP-adressen för alla våra beställningar. Falska beställningar och bedrägeriförsök kommer att polisanmälas.
Ändra och avbeställa order
Om du vill ändra eller avbeställa din order, kontakta vår kundservice så snart som möjligt på info@nubo.se. Observera att du som kund måste höra av dig inom kort efter att beställningen är lagd för att vi ska kunna hantera din förfrågan. Vi kan tyvärr inte garantera att ändringar eller avbeställningar hinner genomföras, särskilt om ditt paket redan har skickats från vårt lager.
Om du ångrar ditt köp och ordern redan har skickats kan du självklart returnera produkterna när du mottagit paketet. Läs mer om hur du gör en retur här.
Kundens ansvar vid beställning
Som kund är du ansvarig för att ange korrekt och fullständig leveransadress samt kontaktuppgifter under beställningsprocessen. Om leveransen misslyckas på grund av felaktig eller otillräcklig information som du har angetts, kan du bli skyldig att ersätta kostnaderna för den misslyckade leveransen.
Om du vill att vi skickar ut produkten igen till rätt adress debiteras en ny fraktkostnad, som är densamma som den ursprungliga fraktkostnaden.
Ändring av leveransuppgifter
Om du behöver ändra leveransuppgifter som adress eller namn på en order, kontakta oss så snart som möjligt via vår kundservice. Observera att ändringar endast är möjliga om din order ännu inte har skickats från vårt lager. När en order väl har skickats går det tyvärr inte att ändra leveransuppgifter.
Acceptera villkor
Genom att klicka på knappen ”Bekräfta beställning” eller ”Slutför köp” på www.nubo.se godkänner du våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy.
Köp- och allmänna villkor
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Pwo Specialisten i Sverige AB
Ranhammarsvägen 3, 168 67 Bromma
www.nubo.se
Organisationsnummer: 559388-6053
E-postadress: info@nubo.se
Integritetspolicy
Vår integritetspolicy är en viktig del av våra köpvillkor. Genom att klicka här kan du läsa den fullständiga versionen av vår integritetspolicy.
Köp
En beställning anses godkänd när Pwo Specialisten AB bekräftar beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Om det skulle finnas några felaktigheter förbehåller vi oss rätten att korrigera dem i efterhand.
Leveransförseningar
Om det uppstår en försening i leveransen kommer vi att meddela dig så snart som möjligt via e-post eller telefon. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att fullfölja kundens beställning på bästa möjliga sätt.
Frakt och retur
Vi skickar alla våra paket med transportföretag, och du kan hämta ut din beställning hos ditt närmaste ombud. Vid köp över 499 kr erbjuder vi fri frakt – en extra fördel när du handlar hos oss. Nubo.se erbjuder för närvarande endast frakt inom Sverige.
Om Pwospecialisten AB har skickat fel vara till dig eller om den vara du mottagit är skadad, står vi för fraktkostnaden. Kontakta vår kundservice innan du returnerar varan, så hjälper vi dig att rätta till felet. Vi skickar en returfraktsedel till din e-postadress, som du använder för att skicka tillbaka varan till oss.
Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan debiteras en returavgift på 29 kr, som dras från återbetalningsbeloppet. Vid återbetalning återbetalas endast priset på varan. Återbetalningen sker antingen till det angivna kontot eller som ett tillgodokvitto hos Pwo Specialisten AB.
Vill du veta mer om hur returer fungerar? Läs mer här.
Risker vid transport
Vi ansvarar för skadad vara från vårt lager till dig. Du ansvarar för risken vid retur av varan till oss.
Om din beställning skulle skadas under transporten, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi vissa uppgifter, såsom bilder på skadorna och ditt ordernummer. Du kan läsa mer om hur du går tillväga här.
Reklamation
Om du upptäcker något fel på din vara och vill göra en reklamation, är det viktigt att du alltid kontaktar vår kundservice. Skicka ett meddelande med ditt ordernummer och en beskrivning av felet, och vi kommer att hjälpa dig vidare med ärendet.
Garanti
Vår garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi försöka hjälpa dig med en lämplig lösning.
Observera att garantin inte täcker subjektiva faktorer som smak eller individuella resultat, eftersom dessa varierar från person till person. Vi rekommenderar att du läser på om de kosttillskott du vill köpa för att se om de möter dina behov. Användning av produkterna sker på egen risk.
Öppet köp och ångerrätt
Pwo Specialisten AB erbjuder 14 dagars öppet köp från den dag kunden mottagit sin beställning. För att utnyttja öppet köp måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad.
Alla returer eller åberopande av öppet köp måste meddelas inom 14 dagar från mottagandet av beställningen genom att kontakta vår kundservice. Efter denna period anses returen eller åberopandet ogiltigt.
Betalning
Vi erbjuder olika betalningsalternativ, inklusive kortbetalning, faktura, delbetalning och förskottsbetalning via Klarna, samt betalning via Swish.
Betalsätt
Vi implementerar Klarna Checkout som vår betallösning. Efter varje framgångsrik beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse. Den vanligaste orsaken till att en orderbekräftelse eller faktura inte mottas är om en felaktig e-postadress angetts vid beställningen eller om orderbekräftelsen automatiskt hamnar i skräpposten.
Faktura
Vi debiterar inte någon avgift om du väljer att betala med faktura inom 30 dagar. Fakturan kommer att skickas till din e-postadress och kan också betalas via Mitt Klarna.
Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med både Mastercard och Visa, och inga kortavgifter tillkommer. Betalningen dras från ditt konto inom 2 bankdagar.
Delbetalning
Du har möjlighet att dela upp betalningen på upp till 24 månader. Det tillkommer ingen startavgift eller månadsavgift, endast en ränta på 18,9%. Du kan se de aktuella villkoren för delbetalning och det månatliga beloppet på Klarnas hemsida.
Banköverföring
Betala via din internetbank.
Swish
När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Du godkänner köpet med Mobilt BankID.
Åldersgräns
För att göra postorderköp på nubo.se måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra köpet. Vi beklagar att vi för närvarande inte har ett system som kan filtrera bort köp från minderåriga, men om det uppstår problem gäller en 14-dagars öppet köp-policy.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation krävs det att besökare på en webbplats informeras om användningen av cookies av integritetsskäl. En cookie är en liten textfil som en webbplats begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien kan användas för att följa en användares surfande. Det är möjligt att ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information om detta finns på Post och telestyrelsens hemsida.
Fel i publicering
Vi förbehåller oss rätten att korrigera priser och texter på vår hemsida i efterhand vid prisfel och felaktigheter i texter. Det kan även förekomma prisjusteringar till följd av förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, fraktkostnader, lagerförändringar samt tekniska fel i webbshoppen.
Nyhetsbrev via SMS och e-post
Om du vill avsluta din prenumeration finns det en länk i nyhetsbreven där du kan avsluta prenumerationen. Om du behöver hjälp med att avsluta prenumerationen är du välkommen att kontakta vår kundservice. Dessutom godkänner du att ta emot e-post där vi ber om att du lämnar en recension efter ditt köp.
Outlöst paket
Vid outlöst paket förbehåller vi oss enligt 41§ Konsumentköplagen rätten att debitera kunden kostnader för returfrakt och expeditionskostnad. Om ditt paket inte hämtas ut i tid kommer du att debiteras en minimiavgift på 150 kr. Paketet kommer att ligga på uthämtningsstället i cirka 7 dagar innan det returneras till oss.
Obetald faktura
Vi använder Klarna faktura för att fakturera alla våra kunder. När du väljer att betala dina köp hos oss med faktura accepterar du Klarnas villkor. Vänligen kontakta Klarna om du har några frågor angående din faktura.
Falska beställningar
Vi loggar IP-adressen för alla våra beställningar. Falska beställningar och bedrägeriförsök kommer att polisanmälas.
Ändra och avbeställa order
Om du vill ändra eller avbeställa din order, kontakta vår kundservice så snart som möjligt på info@nubo.se. Observera att du som kund måste höra av dig inom kort efter att beställningen är lagd för att vi ska kunna hantera din förfrågan. Vi kan tyvärr inte garantera att ändringar eller avbeställningar hinner genomföras, särskilt om ditt paket redan har skickats från vårt lager.
Om du ångrar ditt köp och ordern redan har skickats kan du självklart returnera produkterna när du mottagit paketet. Läs mer om hur du gör en retur här.
Kundens ansvar vid beställning
Som kund är du ansvarig för att ange korrekt och fullständig leveransadress samt kontaktuppgifter under beställningsprocessen. Om leveransen misslyckas på grund av felaktig eller otillräcklig information som du har angetts, kan du bli skyldig att ersätta kostnaderna för den misslyckade leveransen.
Om du vill att vi skickar ut produkten igen till rätt adress debiteras en ny fraktkostnad, som är densamma som den ursprungliga fraktkostnaden.
Ändring av leveransuppgifter
Om du behöver ändra leveransuppgifter som adress eller namn på en order, kontakta oss så snart som möjligt via vår kundservice. Observera att ändringar endast är möjliga om din order ännu inte har skickats från vårt lager. När en order väl har skickats går det tyvärr inte att ändra leveransuppgifter.
Acceptera villkor
Genom att klicka på knappen ”Bekräfta beställning” eller ”Slutför köp” på www.nubo.se godkänner du våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy.